Warning: Undefined array key "et" in /home/swecogroup/public_html/wp-content/plugins/the-sweco-plugin/includes/rewrite-post-slug.php on line 75

Sweco osaleb Rail Baltica Eesti osa põhitrassi projekteerimisel

Sweco kontserni kuuluvad ettevõtted Sweco Finland Oy ja Sweco Sverige AB, olles ühises rahvusvahelises konsortsiumis koos ettevõtetega GRK Eesti AS, GRK Suomi Oy, AS Merko Ehitus Eesti, NGE CONTRACTING ja TSO SAS, tunnistati edukaks Rail Baltica Eesti osa põhitrassi ehitushankes.

Tegemist on alliansshankega, kus esimese edukaks tunnistatud pakkujaga sõlmitakse Allianss 1 leping ja teise edukaks tunnistatud pakkujaga Allianss 2 leping. Hanke tulemusel moodustatud alliansid vastutavad nii projekteerimise kui ka ehitamise eest.

Konsortsium, kuhu kuuluvad Sweco Finland Oy ja Sweco Sverige AB, tunnistati edukaks esimeses osas (Allianss 1), mis hõlmab Ülemiste–Pärnu lõigu raudtee pealisehitust ning Tootsi–Pärnu lõigu alusehitust. Eeldatav maksumus on 394 miljonit eurot.

Rail Baltica on Euroopa Liidu rahastatav suurprojekt, mille eesmärk on rajada kiirraudteeühendus Balti riikide ja ülejäänud Euroopa vahel. Rail Baltica Eesti osa hõlmab kokku 213 kilomeetrit Euroopa rööpmelaiusega (1435 mm) raudtee ehitust, mille valmimine on kavandatud aastaks 2030. Sweco transpordivaldkonna eksperdid panustavad projekti oma rahvusvahelise kogemuse ja tehniliste oskustega, et toetada Euroopa rohepöörde eesmärke.

“Sweco osalemine nii olulises projektis on suur tunnustus meie meeskonnale. Meie 6000 transpordivaldkonna spetsialisti on pühendunud kestlike ja tõhusate liikuvuslahenduste väljatöötamisele. Oleme valmis alustama tööd kohe pärast hankemenetluse lõppu,” sõnas Sweco president ja tegevjuht Åsa Bergman.

Rail Balticat rahastatakse Euroopa Liidu, Balti riikide riiklike panuste ja erainvesteeringute abil, kusjuures oluline osa rahastusest tuleb Euroopa Ühendamise Rahastu (CEF) ja teiste regionaalsete arendusprogrammide kaudu.

Loe täpsemalt uudiseid:

Rail Baltica kodulehel

Sweco grupi kodulehel